Montag, 15. Oktober 2012

Bin Yüz Bin Insan

 Arka Kapak
Birkaç kitabın arkasını çevirip bakıyorsun ve yine kendini arıyorsun. Yaşamında yapmak isteyip de yapmadığın ya da yapamadığın ne kadar çok şey var. Oysa istemediğin birçok şeyi yaşadın ve yaşamaya devam ediyorsun. Peki ya sen kimsin? Gerçekten ne istiyorsun?

Seni tanıyorum. Kırgınlıklarını, hayal kırıklıklarını, hayellerini, yaşadıklarını ve yaşayacaklarını biliyorum. Çünkü, elinde tuttuğun bu kitabı sen yazdın.

Her gün onlarca role girerken, kendi kuklalarımızı yaratıyoruz. Kendimizden yarattığımız, günlük hayatta oynattığımız onlarca kukla. Her rolün bir kuklası var.
Bir insanın, bin farklı yansıması…

Bir bedende kaç kişisin?

Bu kez benim yaşadıklarımda seni anlattım.

Seni, bugüne kadar yaşamadığın bir yolculuğa davet ediyorum.
Bittiğinde dünya bambaşka olacak.
Bu sefer kendin için bir şey yap. Hiç değilse bir kez bu kadar düşünme…

Eğer istersen benimle gel.


Kendi yorumum:
Arka kapagini okudugumda "wow" dedim ve kesinlikle okunmaya deger bir kitap olarak degerlendirdim.Ama malesef kitabin ilk 150 sayfasi biraz beni hayal kirikligina ugratti.Heyecan verici gelmedi.Bir erkegin günlük hayati daha dogrusu günlük yazilmis gibi geldi bana.Ve 200 sayfadan itibaren biraz sanki "evrenden torpilin var" adli kitabindan alintilar alindigini düsünüyorum.Son sayfalar baya güzel ve icden yazilmis ve en cok etkilendigim yaziyi paylasmak istedim.


Zihninde her ne varsa o senin gercegin.Zihninde savasanlarin bileskesi,dünyayi savaslara sürükledi.Yarinini yaratanda o. Ne düsünüyorsan,ne hissediyorsan o´sun. Sen her ne isen O´sun. Sen her ne isen O´sun. Senin kim oldugunla ilgilenmiyorum,ne oldugunla ilgilenmiyorum.Kimlik disaridan olunca unsurla, unvanlarla, kiyafetlerle hatta dogdugun sehirle,okulunla, isinle tanimlanir. Ama ne oldugunu tanimi sadece sende var. Sen tanimini nasil yaparsan, disarisi da seni öyle kabul edecek. Ki, disarisi diye bir sey de yok. Icindeki savas varsa, cevrene savasi yasatacaksin.Icinde güzellikler varsa, güzellikleri götüreceksin.Mutlulugu da sen götüreceksin. Dalga dalga yayacaksin. Insan olmadan, kendin olmadan hicbir sey olmayacak.Bugün, bireyleri gelistirmeye calisiyoruz, bireyi tanimadan üzerine ne koyarsak koyalim olmayacak. Su anda onlarca sorunun var.Zihnin dolu.Su an yanindan üzerine ne koyarsak koyalim olmayacak. Su anda onlarca sorunun var. Zihnin dolu. Su an yaninda olabilseydim. Seni dinleyebilseydim. Korkularini, endiselerini, yaralarini paylasabilseydim.Kim bilir neler yasadin? Ama ya yarin? Ya yarin sabah?
Gel yarin bile degil, su anda yeniden basliyalim. Her neredeysen ayaga kalktigin anda, seni, icindeki seni paylas. En yakininda kim varsa onunla basla. Garson, annen, sevgilin, dökülecek birkac kelime neleri degistirecek? Karsindaki bekledigin karsiligi vermezse kizma.Hayatindaki hicbir seyi kisisel gördügüyle ilgili....Seninle ilgili degil...Ulasmak istedigin her ne ise, onun sana gelmesini engelleyen sensin. Gülümsemeye devam edelim. Sarilmaya, kucak acmaya, hos görmeye...Kime kizarsak kizalim, kendimize kiziyoruz. Kizdigimizin nedenlerini bilmiyoruz, cünkü icinde degiliz. Kendi kör noktalarimizi bile kesfedemiyorken, karsimizdaki bir baska insanin icini nasil görebiliriz.....

1 Kommentar:

Yorumlariniz icin tskler :)